19 desember 2011

Denis Callens

(EN) It will be my first time in Antarctica. I am the least experienced to join the team. So everything will be new for me. It is very exciting. Currently I am doing my PhD thesis in Brussels (Belgium). Until now, I essentially did ice modelling which consist of transforming a glacier in an equation. The data collected during the expedition can be used to constrain or validate the models. My personal ambition during this field season is learning: learning how different instrument works (GPS, Radar, …) and also learning how to live in Antarctica. Oh yes, I also hear about a sushi dinner….

(NO) Dette vil bli min første tur til Antarktis. Jeg er den minst erfarne i gruppa. Så alt er nytt for meg. Det er veldig spennende. Jeg holder på med doktorgraden i Brussel (Belgia). Fram til nå har jeg hovedsakelig jobba med ismodellering, som betyr at man beskriver isbreene ved hjelp av likninger. Dataene som vi samler inn på denne ekspedisjonen kan brukes til å forbedre og verifisere modellene. Mine ambisjoner på dette feltarbeidet er å lære: lære hvordan de forskjellige instrumentene fungerer (GPS, radar, …) og også lære hvordan man klarer seg i Antarktis. Å ja, jeg har også hørt noe om en sushimiddag…

1 kommentar: