09 januar 2012

Contents of my pocket / Innholdet i lommene mine

(EN) I have two pockets in my fleece jackets and six pockets in my skidoo suit.  They are always full.  I keep one pen, one notebook, one or two roles of black tapes, a sunscreen stick, one lip cream, and 4 rechargeable batteries for navigation GPS in my fleece pockets.  I need them at the camp as well, or I need to keep them at the warmest place.  Sunscreen “stick” never froze so it is convenient in Antarctica.  Tapes and batteries are useless if they are kept in a cold place.  I also store a pair of thin gloves but I wore it when I took this picture.  Other gears for out-camp activities go to my skidoo suit pockets.  I keep one satellite phone, one extra battery for the phone, one VHF radio, two backup GPS receivers.  We use the satellite phone to communicate with Troll Station and our base camp, and VHF radio in vicinity (within several kilometers).  Sometimes, we completely rely on GPS navigation to drive skidoo, so I carry one or two in my pockets in addition to one on my skidoo (and two sets of extra batteries).  I keep several chocolate bars in the chest pocket as well; whenever possible, I keep eating while I work.  It’s the best way not to be hungry; scientists frequently forget to take lunch when they are very serious about their job.  Of course, I put rubbish in my pocket.  I carry a multi-purpose knife in my lap pocket.  Separately, I carry many things in my backpack, survival bag, and crevasse-rescue bag.

(NO) Jeg har to lommer I fleecejakka mi og seks lommer i scooterdressen min. De er alltid fulle. Jeg har en penn, en notatbok, en eller to ruller med svart teip, en stift med solkrem, en lebepomade og fire oppladbare batterier for navigerings-GPS’en i lommene på fleecejakka. Jeg trenger dem i leiren også, og jeg trenger å oppbevare dem på en varm plass. Solkremen fryser aldri, så den er praktisk i Antarktis. Tape og batterier er ubrukelige hvis deoppbevares på en kald plass. Jeg har også et par tynne hansker, men de hadde jeg på da jeg tok dette bildet. Andre gjenstander putter jeg i lomma på scooterdressen. Jeg har en satellittelefon, et ekstra batteri for telefonen, en VHF-radio og to ekstra GPS’er. Vi bruker satellittelefonen til å kontakte stasjonen på Troll og leiern vår, VHF-radioen bruker vi for å prate med hverandre når vi jobber i nærheten av hverandre (innenfor noen kilometer). Jeg har flere plater med sjokolade i brystlomma også; jeg spiser hele tiden mens jeg jobber, når jeg har tid. Det er den beste måten å ikke bli sulten på; forskere glemmer ofte å spise lunsj når de konsenterer hardt seg om jobben. Og selfølgelig, jeg putter søppelet mitt i lomma. Jeg bærer også en lommekniv i lomma på låret. I tillegg har jeg med meg i sekken min, en overlevelses-bag  og en brerednings-bag.

Place / Sted

Ice Rise B camp

Time / Tid

8. Dec. 2011, kl. 23:00

Weather / Vær

Clear sky / XXXX

Pressure / Trykk (hPa)

964

Wind speed / vindhastighet (m/s)

No wind, extremely calm

Wind direction / Vindretning

--

Temperature / Temperatur (°C)

-5.6 (measured) / no wind

 

Posted by Kenny Matsuoka.  Translation to Norwegian by Anne Tårånd Aasen

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar