(EN) Finally, we left Cape Town at 23:30 on December 22nd. It took about six hours from Cape Town to Novo airbase, central Dronning Maud Land. Luckily, we got the first feeder flight from Novo by Basler Turbo-prop airplane. We arrived at Norwegian Troll Station just after 8am. We have a very long day; preparation, preparation, and preparation. Well, most of the preparation was actually done by the Troll people; “Tusen Takk”.
(NO) Endelig dro vi fra Cape Town, 22. desember kl. 23.30. Det tok ca. seks timer fra Cape Town til den russiske stasjonen Novo, som ligger midt i Dronning Maud Land. Heldigvis fikk vi det første flyet videre derifra. Vi ankom den norske stasjonen Troll like etter kl. 08.00. Vi har hatt en veldig lang dag i dag; forberedelse, forberedelse, og forberedelse. Vel, mesteparten er faktisk blitt gjort av folka på Troll, så: Tusen takk!
(EN) “Antarctic flight” is listed as an international flight. Unfortunately, our non-commercial air company does not have their company logo yet.
(NO) Flyet til Antakrktis er skrevet opp som en internasjonal flygning. Dessverre har ikke det ikke-komersielle flyselskapet noen egen logo ennå.
(EN) Four of us with the Iiyushin-76 airplane. We said “bye” to T shirts and darkness.
(NO) Fire av oss foran Iiyushin-76 flyet. Vi sa ”ha det” til t-skjorta og mørket.
Place / Sted | Troll Station |
Time / Tid | 23. Dec. 2011, kl. 19:35 |
Weather / Vær | Clouds Drizzle / Lett Regn |
Pressure / Trykk (hPa) | 840.4 |
Wind speed / vindhastighet (m/s) | 0.7 (mean) / 1.9 (max) |
Wind direction / Vindretning | Southeast |
Temperature / Temperatur (°C) | -3.6 (measured) / -7.3 (wind chill /effective) |
Posted by Kenny Matsuoka (Norwegian translation: Anne Aasen)
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar